e.l.f. recensioner del 2

Idag kommer del två i min genomgång av de e.l.f. produkter jag testat.

Denna gången är det ögonprodukter som gäller!

32 piece eyeshadow palette

Denna fick jag på köpet i min senaste beställning, annars hade jag nog inte köpt den, då jag inte är så mycket för en massa färg på ögonskuggan..
Men det är lite kul att ha lite färger att öva med när man får lust till det :) Vill man bli inspirerad till snygga färgsprakande sminkningar kan man kolla in
Lindas sminkblogg.

 

Duo eyeshadow cream

Cremeögonskugga som man kan hoppa över helt.. Inte alls imponerad..

 

 

Earth and water mascara duo

Två mascaror i en förpackning. En är vattenfast. Helt okej mascara för den priset (18 kronor).

 

 

Liquid Eyeliner

Har köpt två olika färger, en "plum" och en "coffee". "Coffee" är helt kass, blir ingen färg alls, måste ha fått ett dåligt exemplar. Den i "plum" är kanonbra! Blir nästan som svart, fast lite mjukare liksom..

 

 

Single eyeshadow

Har färgen "saddle" och är jättenöjd. Mycket pigment! Finns dock bara i dova färger (plus svart och vit), och är lite dyrare, 42 kronor.

 

 

Eyelid primer

Finns två olika ögonprimers på sidan, men detta är den billigaste, och jag är jättenöjd med den! Bara att kleta på litegrann, låta det torka till lite och sen gno in det överflödiga. Sen sitter ögonskuggan kalasbra :) Har beställt en till nu, för den jag köpte för några månader sen börjar ta slut.

 

Eyeshadow

Denna mineralögonskuggan har jag i caffeinated som är en ganska mörk brun färg med skimmer i. Den är lite svår att applicera eftersom det kommer ganska mycket i penseln eller på fingret när man ska lägga på den. Men har man väl lärt sig hur mycket man ska ta så går den ganska bra att jobba med.

 

 

Individual lash kit

Köpte fel färg, så har aldrig tagit mig tid att sätta på dem ordentligt. Har dock fått för mig att limmet är dåligt.. Men kan ha fel.. Har inte så mycket erfarenhet av lösfransar..



Alla produkter hittar ni hos http://www.eyeslipsface.co.uk/
De fraktar till Sverige för 48 kr, och det är ingen tull eller något extra. Leveransen tar upp till två veckor, men det är det värt att vänta på :)

Går man med i deras Facebook-grupp kan man ta del av lite olika koder som bland annat kan ge fri frakt eller extra produkter på köpet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback