Juni, juli, augusti

Denna sommar kan bara sammanfattas med ett ord: underbar

Juni

Juni månad började natten mellan lördag och söndag under Gisledagarna. Vi hade precis firat att Chresti och Lina hade fyllt år med en jädrans förfest (och förförfest i Anderstorp). Alla var samlade när sommaren började, och jag fick för första gången denna sommar hålla en söt pojke i handen (det gör jag fortfarande. Och det är samma söta pojke.)
 









Några dagar senare var det dags för Sigges och vi fixade grillfest hos mig med massa folk och Baja Päron.






Dagen därpå åkte jag till Halmstad. Var hemma hos Mikael för första gången och cyklade hem till stugan ett år äldre än när jag anlänt.
Vaknade upp med frukost på sängen ute i friggeboden och fick åka in till stan och välja tyger till vad som senare har blivit två kjolar. Första rundan på systemet.
Å det har kommit att bli ett par stycken sen dess..



Hem och kolla på studentbalen i Gislaved och fira med släkten. Bec, Justine och Hannah var med (såklart). ^_^

Måndagen efter började jag jobbet. Det var mycket att hålla reda på, men jag klurade nog ut det ganska snabbt. : ) Efter jobbet for jag och Hannah ner till Varberg för Modette-mingel. Skojsig utflykt sådär i början på veckan..

Söndagen efter fyllde Justine 20 år, och vi for ut i skogarna för att fira henne. Tyvärr hade hon inte kommit hem än, så vi fick lämna paketet till hennes mor istället. :P Sen var det till att koncentrera sig på jobbet några veckor. Jag var på utbildning i Värnamo och passade samtidigt på att slinga håret hos Bec.







Strax därpå var det midsommar, och den tillbringades som vanligt i Halmstad. Med bland annat Anna-Sara och Carro på midsommarafton. Senapssill är extremt gott.
Helgen efter det skulle Bec firas. Sydde om en klänning åt San, missade en logfest, åkte hem till M istället.





Juli

Å så var vi inne i juli. Det var varmt och jag åkte till Hannah å badade. Dagen därpå hade vi grillfest vid Hannahs sjö och jag slutade vara singel.
På lördagen hamnade vi på förfest i Ambjörnarp med Polis-Martin och hans vänner. Vi hade så trevligt att vi inte ville åka därifrån. Det blev inget Sigges som planerat denna kvällen, istället badade vi i en sjö. Vilket inte heller var helt fel. :P Förutom att håret fortfarande var blött när jag steg upp dagen efter. Hehe
Nu hade jag fått nycklarna till min nya lägenhet i Borås, å vi åkte dit för att lasta in lite grejer. Jag blev mycket förvånad när tvättstället var utbytt. Var är mitt vackra tvättställ?
Sen for vi till Göteborg och IKEA och köpte garderober och jag sov i bilen hela vägen hem.

Under de två veckorna som kom var jag på två återträffar. En med lite folk från högstadieklassen hos Jossan, och en med gamla naturklassen hos mig. Synd att man träffar alla underbara människor allt för sällan.





Sen var det dags för Hannah att fylla 20 och vi for ut till Danhult och sjöng och åt glass.  Konstigt att hon blev förvånad när vi kom, efter att ha ”överraskat” massa folk innan. Men skoj var det. :P












Fredagen därpå var det typ årets varmaste dag och jag cyklade ner till Halmstad. På lördagen gick vi ut och träffade då på fyra roliga Schweizare och en kille som fastnat i en taggtråd. (Han var ganska rolig han med. ;P)



Augusti

Augusti månad började vi med fest i Värnamo hos Bec, för att dagen efter bege oss till Sigges. Söndagen var en trött dag.
Jobb hela veckan. (Som alla andra veckor. De var förvånade över att jag inte varit sjuk en enda dag på hela sommaren.) Släkt från Tyskland anlände denna veckan.

Halmstad på fredagen. Hjälpte till lite med att fixa i Ms kök. Var å köpte pizza och massa godis, och kollade på Hancock-filmen. Som var jättebra. :) For hem dagen därpå, och åkte till Chresti på förfest innan Sigges. Dansade med en kund som buggade hur bra som helst.

På söndagen drog jag med Hannah till Borås och monterade ihop ett skrivbord utan instruktioner. Det gick väldigt bra, och lägenheten börjar bli klar. Åkte en genväg över Svenljunga och Burseryd på vägen hem vilket var väldigt spännande. :P
Måndagen bestod av jobb och slapparkväll med Mikael. Kollade på underbara Kung Fu Panda. : ) Tisdagen var det planeringsmöte med Hannah, Justine och Bec. Och onsdagen bestod av pizza och Sex and the City-filmen i Gislaved. (Tror vi alla var överens om att den var hur bra som helst).

Tårta på jobbet på torsdagen, sen hem till släktkalas. Fredag. Sista dagen på jobbet. :/

I lördags for jag och Justine till Halmstad, köpte inflyttningspresent till Chresti och mötte upp Hannah på en gräsplätt utanför Eurostop. Åkte hem till Mikael och fixade i ordning presenten och beställde pizza innan vi gick till Christines mysiga lägenhet på förfest. Typ den bästa förfesten i år. (Å det har blivit en del förfester..) Sen ut till Club Moon där vi dansade hela natten till fötterna höll på att ramla av. :D
Så sjukt jäkla skoj. Ville aldrig att kvällen skulle ta slut. Vilket den tyvärr gjorde, å mitt huvud värkte nått enormt, så det var lika bra det. ;)

Tack för en underbar sommar allihopa. :)

Kommentarer
Postat av: Chresti

Tack själv vännen! :D o mindre än ett år kvar till nästa sommar! :D

2008-08-19 @ 11:54:54
Postat av: Hannah

Håller med om att sommaren har varit underbar! Tack! Kramis

2008-08-19 @ 17:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback