e.l.f. recensioner del 1

Tänkte visa vilka grejer från e.l.f jag har införskaffat det senaste halvåret.
Alla produkterna har varit över förväntan, men har ändå lite kommentarer kring dem..
Har delat upp inlägget lite, och vi börjar med sminket till ansiktet, så kommer resten sen (har blivit en del..)

All over color stick

Ett färgat creme-stick som kan användas som rouge. Väldigt lättapplicerad. Jag valde "golden peach" som passar mig jättebra. Ska nog främst användas med en flytande foundation under, även om jag själv använder mineralpuder.. Tycker resultatet blir bra ändå :)

 

All over cover stick

Samma princip som all over color stick, fast mer som en foundation. Ska man använda den i hela ansiktet är det bra att blanda den med en fuktcreme så det inte ser för "torrt" ut. Kan användas som consealer om man lägger på den med pensel. Inget som man inte klarar sig utan, men för 18 kronor så är det ju kul att testa :)

 

 

Blush

Mineral-rouge. Jag har färgen joy som jag tycker är kanon då jag är rätt blek. Ärsnart inne på min andra burk, vilket nog säger en hel del.. Har man lite färg så bör man ta en mörkare, för den syns inte så mycket..

 

 

Foundation

Mineral foundation i rätt liten förpackning (så tro inte att den är superbillig..). Köpte den mest för att testa då jag är väldigt nöjd med min foundation från i.d. Valde färgen "fair", men tycker den är lite för gul för att passa mig. Konstigt då det skulle vara "light" som passade för gula undertoner. Har inte använts så mycket så att jag kan ge något utlåtande.

 

 

Complexion Perfection

Ett puder som ska neutralisera olika färger i ansiktet. Har inte riktigt förstått hur den ska användas, utan lägger mest på den som ett puder ifall jag känner mig glansig.. Snygg förpackning dock ;)

 

 

Bronzer

Jag har den som heter "warm". Funkar jättebra att svepa över ansiktet när man känner sig lite blek och kan även extraknäcka som ögonskugga om man har ont om plats i necessären.

 

 

Tinted moisturiser

En färgad creme som har en konstig lukt. Funkar bra om man vill ha en lättare foundation, exempelvis under sommaren. Plus att den innehåller spf 15. Ingen måste-ha-produkt, men för 18 kronor så kan man ju testa lite :)

 

 

Mineral infused face primer

Superbra primer! Smälter snabbt in och ger en perfekt yta att jobba med. Kostar strax över 70 kronor och det är den så värd! Ska snart beställa en ny eftersom min i stort sett är slut.. Rekomenderas verkligen!

 

 

Zit Zapper

Fick hem denna nyhet för bara någon vecka sen så har knappt hunnit använda den. Det är som en roller man rollar på finnarna på kvällen så är de i stort sett borta dagen efter. Supersmidigt! Även denna kostar 18 kronor.

 

Nu är jag klar med denna kategorin, hoppas ni fått några tips :) I nästa del kommer jag ta upp smink till ögonen..

Alla produkter hittar ni hos http://www.eyeslipsface.co.uk/
De fraktar till Sverige för 48 kr, och det är ingen tull eller något extra. Leveransen tar upp till två veckor, men det är det värt att vänta på :)

Går man med i deras Facebook-grupp kan man ta del av lite olika koder som bland annat kan ge fri frakt eller extra produkter på köpet :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback