Helgen!



Fredag. Tåg till Växjö! Som jag längtat! Buss till Universitetet, och Hannah verkade inte ha koll på nånting, men jag kom rätt till slut ändå ;)

Massa prat och mys med god mat i Hs fina lägenhet. Slog vad om vilken tid jag skulle få sms den kvällen, och självklart vann Hannah :P Vi hann även med en liten promenad sent på kvällen, och jag fick ta lite kort på ett fint slott och en sjö. :)






På lördagen drog vi oss upp vid tio, analyserade lite sms och for in till stan för att shoppa litegrann. :) Hittade en lite skojsig tröja som fick följa med hem, och vi missade systemets öppettid med en halvtimme, lite klantigt, men men.. ;) Sen var det tea-time och lucköppning på torget. Jag var, som Hannah sa "inte så väldigt imponerad".. Hehe


Vi åkte hem och började fixa med maten, när Justine, som verkar ha världens bästa lokalsinne (eller tur), hittade rätt på första försöket, typ.. ;) Åt spagetti med köttfärssås och drack vin.

Framåt halv tolv drog vi in till stan och Oléos där vi stod i kö med en Christoffer med C och sen dansade vi till en massa schlagerlåtar till stängningsdags.


Buss hem, sen the och mackor i Hannahs "kök" innan vi lade oss för att sova vid strax efter fyra..

I söndags var det ännu lite shopping, och jag har nu klarat av två av åtta julklappar jag ska köpa i år. En bra början, i och med att det bara är den åttonde december. :P

Efter ett par timmar på stan, och lite shopping på ICA åkte vi tillbaka till lägenheten och käkade, sen blev vi tvungna att åka mot Värnamo för att inte jag skulle missa tåget..

Choklad och rundtur i Värnamo med Justine en sväng innan tåget kom, sen ett oväntat samtal och en extremt lugn tågresa innan jag var framme i Borås lite drygt en timme senare.


Tack Hannah och Justine för en toppenhelg! Hoppas alla andra haft en bra helg också. :) Kram!




Bilder: Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback